دانلود فایل بررسي نقش خانواده در آموزش علوم
دانلود پروژه بررسي نقش خانواده در آموزش علوم
این فایل در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد
این فایل در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی میباشد
توضیحات:
آنچه كه به فرزندان خود ميگوييد مهم است، اما آنچه كه نبايد بگوييد شايد مهمتر باشد. والدين، اغلب نگرشها و انتظار خود را به طور مستقيم به فرزندانشان منتقل ميكنند. اگر به فرزندتان ميگوييد «من هيچگاه درس علوم را دوست نداشتم» يا «من بدترين نمراتم را در درس علوم گرفتم»، شما اين تصور را در او به وجود ميآوريد كه درس علوم خسته كننده يا دشوار است، يا بدتر از آن، او تصور ميكند شما كمكاري در درس علوم را از او ميپذيريد. از سوي ديگر، اگر شما بگوييد، «من خيلي دلم ميخواهد ميتوانستم آن آزمايش را همراه شما انجام دهم» يا« من خيلي خوشحالم شما فرصتهايي داريد كه من آنها را از دست دادم»، شما درها را براي فرزندانتان باز ميكنيد. البته، قرار نيست همهي بچهها در يك رشتهي علمي تخصص بگيرند. اما هر بچهاي بايد بتواند بزرگسالي شود كه سواد علمي دارد و همه بچهها بايد بدانند اگر آنان علم را به عنوان يك حرفه برگزينند، ميتوانند انسانهاي موفقي شوند.
انتظار والدين ميتواند نگرشهاي مثبتي در فرزندان ايجاد كند. فراموش نكنيد كه دخترها نيز به اندازهي پسرها دربارهي علم كنجكاوند. براي دخترتان جعبه ابزار بخريد و به خاطر داشته باشيد كه علم اغلب با «ريخت وپاش» همراه است. ريخت وپاشي را كه از فعاليتي همراه با شور و شوق فراهم مي شود، با خروارها شلختگي مقايسه كنيد كه نتيجه بيتوجهي و سهلانگاري است. والدين با پرسيدن پرسشهاي نامحدود و صرف وقت ميتوانند شوق آموختن را در فرزندانشان تقويت كنند.
مهارت هاي علوم را آموزش دهيد
۱) مشاهده: از فرزند خود بخواهيد به چيزهاي گوناگون بادقت نگاه كند.
* «در شبكهي تار عنكبوت چه شكلهايي ميبيني؟»
* « سطح اين دو قطعه سنگ را لمس كن. آيا تفاوتي حس ميكني؟»
۲) طبقه بندي: از فرزندتان بخواهيد چيزها را بر پايهي ويژگيهايشان دستهبندي كند.
* «بيا جورابها را بر پايهي رنگشان دستهبندي كنيم.»
* «فكر ميكني بهتر است اسباببازيهايت را بر چه پايهاي دستهبندي كنيم.»
۳) پيش بيني: دربارهي چگونگي رخدادن پديدهها در پيرامون خود نظري را مطرح كنيد و آن را بيازماييد.
* «چه قدر طول ميكشد تا قطعه يخي كه در اينجا گذاشتهايم، آب شود؟»
* «اگر آن را در جاي ديگري بگذاريم، آيا ديرتر آب خواهد شد؟»
۴) اندازه گيري: از فرزندتان بخواهيد دنياي پيرامونشان را ان نظر مقدار ارزيابي كنند.
* «چه كسي كوتاهترين قد را در خانواده دارد؟ به چه اندازه؟»
* «اتاق تو چند گام است؟ اتاق پذيرايي چه؟»
دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته علوم اجتماعی (آموزش_و_پژوهش)
تعداد مشاهده: 4323 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 11
حجم فایل:101 کیلوبایت